Skip to main content

Clause 6 of the Assam Accord

অসম চুক্তিৰ ৬ নং দফা কি?

উদ্দেশ্য - বাংলাদেশৰ পৰা অহা অনুপ্ৰৱেশৰ বিৰুদ্ধে অসম আন্দোলনৰ ফলাফল হ’ল অসম চুক্তি।

নাগৰিক হিচাপে স্বীকৃতিৰ বাবে চুক্তিখনে ১৯৭১ চনৰ ২৪ মাৰ্চক কাটঅফ তাৰিখ হিচাপে নিৰ্ধাৰণ কৰিছে।

কাট অফ ডেটলৈকে অনুপ্ৰৱেশকাৰীসকলে ভাৰতীয় নাগৰিক হিচাপে সকলো অধিকাৰ লাভ কৰিব বুলি প্ৰস্তাৱ কৰা হৈছিল।

“অসমীয়া জনসাধাৰণৰ সাংস্কৃতিক, সামাজিক, ভাষিক পৰিচয় আৰু ঐতিহ্য” ৰক্ষা, সংৰক্ষণ আৰু প্ৰসাৰৰ বাবে ৬ নং দফা সন্নিৱিষ্ট কৰা হৈছিল।

ই অসমীয়া জনসাধাৰণক সাংবিধানিক, বিধান আৰু প্ৰশাসনিক সুৰক্ষা প্ৰদান কৰিব।

শেহতীয়াকৈ গৃহ পৰিক্ৰমা মন্ত্ৰালয়ে গঠন কৰা অসম চুক্তিৰ ৬ নং দফা ৰূপায়ণৰ কমিটীয়ে নিজৰ প্ৰতিবেদনত ‘অসমীয়া মানুহ’ৰ সংজ্ঞাৰ প্ৰস্তাৱ আগবঢ়াইছে।

নাগৰিকত্ব সংশোধনী আইন, ২০১৯ৰ বিৰুদ্ধে ব্যাপক প্ৰতিবাদৰ পিছত ২০১৯ চনত উচ্চ ন্যায়ালয়ৰ ন্যায়াধীশ বিপ্লৱ কুমাৰ শৰ্মাৰ নেতৃত্বত ১৪ জনীয়া সমিতি গঠন কৰা হৈছিল।

সমিতিৰ পৰামৰ্শঃ

অসমীয়াৰ সংজ্ঞাপ্ৰতিবেদনত ৬ নং দফা কাৰ্যকৰী কৰাৰ উদ্দেশ্যে অসমত বাস কৰা যিকোনো ভাৰতীয় নাগৰিকক অসমীয়া হিচাপে সংজ্ঞায়িত কৰাৰ কাট অফ ডেট হিচাপে ১৯৫১ চনৰ জানুৱাৰী মাহ প্ৰস্তাৱ কৰা হৈছে।
অসমীয়াৰ বাবে সংৰক্ষণঃ সংসদ, ৰাজ্যিক বিধানসভা, স্থানীয় সংস্থাসমূহত অসমীয়াৰ বাবে সংৰক্ষণ বিচাৰিছে প্ৰতিবেদনত। 
ইয়াত অসমৰ বাবে উচ্চ সদন (অসমৰ বিধান পৰিষদ) গঠন কৰাৰ পৰামৰ্শ দিয়া হৈছিল যাৰ আসন ‘অসমীয়া জনসাধাৰণৰ’ বাবে সংৰক্ষিত হ’ব।
বহিঃৰাজ্যৰ নিয়ন্ত্ৰণ: প্ৰতিবেদনত আন ৰাজ্যৰ লোকৰ অসমত প্ৰৱেশৰ নিয়ন্ত্ৰণৰ পৰামৰ্শ দিয়া হৈছে, য’ত ৰাজ্যখনত ইনাৰ লাইন পাৰ্মিট (আই এল পি) ব্যৱস্থা ৰূপায়ণ কৰাটোও অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে।

জড়িত বিষয়সমূহ:

পৰামৰ্শ অনুসৰি ১৯৫১ চনৰ পৰা ১৯৭১ চনৰ ভিতৰত বিভাজনৰ পিছৰ শৰণাৰ্থীৰ বৃহৎ অংশকে ধৰি প্ৰব্ৰজন কৰা লোকসকল অসম চুক্তি আৰু ৰাষ্ট্ৰীয় নাগৰিক পঞ্জী (এন আৰ চি)ৰ অধীনত ভাৰতীয় নাগৰিক হ’ব, কিন্তু তেওঁলোকৰ বাবে উদ্দেশ্য কৰা সুৰক্ষাৰ বাবে যোগ্য নহ’ব চুক্তিৰ ৬ নং দফাৰ অধীনত “অসমীয়া মানুহ” ৰ‌ সংজ্ঞা।
 
১৯৫১ চনৰ আগতে অসমত প্ৰৱেশ কৰা পূব বংগৰ প্ৰব্ৰজনকাৰীসকলক অসমীয়া বুলি গণ্য কৰা হ’ব।

১৯৫১ চনৰ এন আৰ চি ৰাজ্যৰ কেইবাটাও স্থানত উপলব্ধ নহয় আৰু বৰ্তমান নিৰ্মাণ হৈ থকা এন আৰ চিত ১৯৭১ চনক কাট অফ হিচাপে ব্যৱহাৰ কৰা হৈছে।


Comments

Popular posts from this blog

COP28 and India

COP28 and India ৰাষ্ট্ৰসংঘৰ জলবায়ু পৰিৱৰ্তন সন্মিলন (বা চি অ’ পি) প্ৰতি বছৰে অনুষ্ঠিত হয়, আৰু ই জলবায়ু পৰিৱৰ্তনৰ ওপৰত বিশ্বৰ একমাত্ৰ বহুপক্ষীয় সিদ্ধান্ত গ্ৰহণ মঞ্চ য’ত বিশ্বৰ প্ৰতিখন দেশৰ প্ৰায় সম্পূৰ্ণ সদস্যপদ আছে।  সহজ ভাষাত ক’বলৈ গ’লে চিঅ’পি হৈছে য’ত বিশ্বই একত্ৰিত হৈ জলবায়ু সংকটৰ সৈতে মোকাবিলা কৰাৰ উপায়সমূহৰ ওপৰত একমত হয়, যেনে বিশ্বৰ উষ্ণতা বৃদ্ধি ১.৫ ডিগ্ৰী চেলছিয়াছলৈ সীমিত কৰা, জলবায়ু পৰিৱৰ্তনৰ প্ৰভাৱৰ সৈতে খাপ খুৱাই দুৰ্বল সম্প্ৰদায়সমূহক সহায় কৰা, আৰু নেট-জিৰ’ লাভ কৰা ২০৫০ চনৰ ভিতৰত নিৰ্গমন হ্ৰাস কৰা। COP 28 কিয় গুৰুত্বপূৰ্ণ?  যোৱা কেইবছৰমানৰ পৰা পেৰিছ জলবায়ু পৰিৱৰ্তন চুক্তিৰ আটাইতকৈ গুৰুত্বপূৰ্ণ সবিশেষ আলোচনা আৰু সহমতৰ সৈতে, চিঅ’পি ২৮ৰ সকলোবোৰেই হৈছে চুক্তিখন কাৰ্যকৰী কৰা আৰু উচ্চাকাংক্ষা আৰু কাৰ্য্যক বৃদ্ধি কৰা। জলবায়ু ব্যৱস্থাৰ বাবে আমি এক নিৰ্ণায়ক দশকত আছো।  ৰাষ্ট্ৰসংঘৰ জলবায়ু পৰিৱৰ্তনৰ আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চৰকাৰী পেনেলৰ শেহতীয়া বিজ্ঞানে ইংগিত দিয়ে যে ২০১৯ চনৰ তুলনাত ২০৩০ চনৰ ভিতৰত সেউজ গৃহ গেছৰ নিৰ্গমন ৪৩% হ্ৰাস কৰাটো প্ৰয়োজন।  এই শতিকাৰ শেষৰ ফালে উষ্ণতা বৃদ

NCRB CRIME RECORD 2022

1.NCRB’s Crime in India 2022 Report:  শেহতীয়াকৈ ৰাষ্ট্ৰীয় অপৰাধ অভিলেখ ব্যুৰোৱে " ২০২২ চনৰ বাবে ভাৰতত অপৰাধ" শীৰ্ষক বাৰ্ষিক প্ৰতিবেদন উন্মোচন কৰিছে, য'ত সমগ্ৰ দেশতে অপৰাধৰ ধাৰাসমূহৰ এক বিস্তৃত আভাস দিয়া হৈছে। ভাৰতীয় দণ্ডবিধিৰ (আই পি চি) আৰু বিশেষ আৰু স্থানীয় আইন (এছ এল এল) দুয়োটা অপৰাধকে সামৰি লোৱা মুঠ ৫৮,০০,০০০ৰো অধিক চিনাক্তকৰণযোগ্য অপৰাধ পঞ্জীয়ন কৰা হৈছিল। অপৰাধৰ হাৰ হ্ৰাস: প্ৰতি লাখ জনসংখ্যাৰ অপৰাধৰ হাৰ ২০২১ চনত ৪৪৫.৯ৰ পৰা ২০২২ চনত ৪২২.২লৈ হ্ৰাস পাইছে। নিৰপেক্ষ অপৰাধৰ সংখ্যাৰ ওপৰত জনসংখ্যা বৃদ্ধিৰ প্ৰভাৱ বিবেচনা কৰিলে এই হ্ৰাসক অধিক নিৰ্ভৰযোগ্য সূচক হিচাপে গণ্য কৰা হয়। আটাইতকৈ নিৰাপদ চহৰ: কলকাতাই একেৰাহে তৃতীয় বছৰৰ বাবে ভাৰতৰ আটাইতকৈ নিৰাপদ চহৰ হিচাপে আত্মপ্ৰকাশ কৰি মহানগৰসমূহৰ ভিতৰত প্ৰতি লাখ জনসংখ্যাৰ ভিতৰত সৰ্বনিম্ন সংখ্যক চিনাক্তকৰণযোগ্য অপৰাধৰ ৰেকৰ্ড গঢ়ি তুলিছে। দ্বিতীয় আৰু তৃতীয় স্থান ক্ৰমে পুনে (মহাৰাষ্ট্ৰ) আৰু হায়দৰাবাদ (তেলেংগানা) দখল কৰে । চাইবাৰ অপৰাধৰ বৃদ্ধি: চাইবাৰ অপৰাধৰ ৰিপৰ্ট ২৪.৪% বৃদ্ধি, ২০২২ চনত ভাৰতত আত্মহত্যাৰ ক্ষেত্ৰত যথেষ্ট উত্থা

Empowering Persons with Disabilities

Empowering Persons with Disabilities: প্ৰতিবন্ধী ব্যক্তিক সবলীকৰণ কৰা। পৰিচয় আৰু সত্তা হিচাপে অক্ষমতা একাধিক দুৰ্বলতাৰ সংযোগস্থলক সূচায় — সামাজিক, অৰ্থনৈতিক আৰু লিংগ — য'ত সমতাৰ বাবে কাৰ্য্যৰ ধাৰণা প্ৰস্তুত কৰাৰ সময়ত প্ৰতিটো দিশকে সযতনে বিবেচনা কৰাৰ প্ৰয়োজন হয়। বিশ্বজুৰি ১৩ বিলিয়ন লোকে কোনো ধৰণৰ অক্ষমতাৰ সৈতে জীয়াই আছে। ইয়াৰে ৮০% উন্নয়নশীল দেশত বাস কৰে; ইয়াৰ উপৰিও ইয়াৰে ৭০% গ্ৰাম্য অঞ্চলত বাস কৰে। ভাৰতত অক্ষমতাৰ সংজ্ঞা কি? প্ৰতিবন্ধী ব্যক্তিৰ অধিকাৰ আইন ২০১৬ অনুসৰি অক্ষম ব্যক্তি হ’ল এনে এজন ব্যক্তি যাৰ দীৰ্ঘদিনীয়া অক্ষমতা থাকে যিয়ে তেওঁলোকৰ শাৰীৰিক, মানসিক, বৌদ্ধিক বা সংবেদনশীল ক্ষমতাত প্ৰভাৱ পেলায়। এই অক্ষমতাই তেওঁলোকক সমাজত সম্পূৰ্ণৰূপে আৰু ফলপ্ৰসূভাৱে অংশগ্ৰহণ কৰিবলৈ বাধা দিয়ে। অক্ষমতাৰ মূল চাৰিটা শ্ৰেণী হ’ল - আচৰণগত বা আৱেগিক সংবেদনশীল বিকাৰ শাৰীৰিক উন্নয়নমূলক (Behavioural or emotional Sensory impaired disorders Physical Developmental) ভাৰতত অক্ষমতাৰ অৱস্থা কি? বিশ্ব বেংকৰ তথ্য অনুসৰি ভাৰতৰ ৫–৮% জনসংখ্যা বিশেষভাৱে সক্ষম। এন এছ এছ অ’ৰ অনুমান অনুসৰি ২.২% জনসংখ্